Menu
0
Total price
0 €
PRICES include / exclude VAT
Homepage>ČSN EN 50243 - Venkovní průchodky pro 24 kV a 36 kV a pro 5 kA a 8 kA určené pro kapalinou plněné transformátory
Vydáno: 01.01.2003
ČSN EN 50243 - Venkovní průchodky pro 24 kV a 36 kV a pro 5 kA a 8 kA určené pro kapalinou plněné transformátory

ČSN EN 50243

Venkovní průchodky pro 24 kV a 36 kV a pro 5 kA a 8 kA určené pro kapalinou plněné transformátory

Format
Availability
Price and currency
Česky Hardcopy
In stock
8.53 €
Buy including changes
Souběžně s touto normou platí ČSN EN 50243 ed. 2 (34 8159) z dubna 2023, která tuto normu zcela nahradí od 2025-06-20.
Označení normy:ČSN EN 50243
Třídící znak:348159
Počet stran:20
Vydáno:01.01.2003
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:66481
DESCRIPTION

ČSN EN 50243

Tato norma platí pro průchodky s keramickou izolací pro kapalinou plněné transformátory s nejvyšším napětím pro zařízení 24 kV a 36 kV, jmenovitými proudy 5 kA a 8 kA a kmitočty od 15 Hz do 60 Hz. Tato norma stanovuje rozměry pro zajištění vzájemné zaměnitelnosti a odpovídajícího montážního uspořádání průchodek. V normě jsou specifikovány dva typy konstrukcí, typ A a typ B, oba typy pro nejvyšší napětí pro zařízení 24 kV a 36 kV a pro jmenovité proudy 5 kA a 8 kA. Rozdíl mezi typem A a typem B je dán mechanickým namáháním trubkového vodiče. Trubkový vodič typu A je upevněn v horní části průchodky axiálně i radiálně. Vnitřní vývod transformátoru může být pohyblivý a bez jakéhokoliv zvláštního upevnění spodního konce trubkového vodiče. V případě typu B je vodič v horní části průchodky upevněn pouze radiálně. V tomto případě musí být pevné upevnění namontováno tak, aby zpevňovalo spodní konec trubkového vodiče (například v kombinaci s koncem utěsněným proti dešti). Konec utěsněný proti dešti je v provozních požadavcích často vyžadován. V tomto případě není možné použít typ A z důvodů existence dvojitého upevnění. Musí být tedy předepsány oba typy průchodek, typ A a typ B. Podmínky pro použití typu B jsou takové, aby konec utěsněný proti dešti byl schopen vydržet mechanické namáhání v axiálním směru.