Menu
0
Total price
0 €
PRICES include / exclude VAT
Homepage>ČSN ISO 9083 - Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - Aplikace na lodní ozubená kola
Vydáno: 01.09.2014
ČSN ISO 9083 - Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - Aplikace na lodní ozubená kola

ČSN ISO 9083

Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - Aplikace na lodní ozubená kola

Format
Availability
Price and currency
Česky Hardcopy
In stock
25.97 €
Označení normy:ČSN ISO 9083
Třídící znak:014690
Počet stran:76
Vydáno:01.09.2014
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:93247
DESCRIPTION

ČSN ISO 9083

Cílem této mezinárodní normy je zavedení jednotně akceptovatelné metody pro výpočet odolnosti vůči pittingu a dovoleného namáhání v ohybu z hlediska únavy pohonových i pomocných ozubených převodů lodí, pobřežních plavidel a podmořských vrtných souprav s přímým nebo šikmým ozubením, podléhajících směrnicím certifikačních společností. Dimenzační vzorce v této mezinárodní normě nejsou aplikovatelné na jiné typy poškození zubů, jako jsou plastické změny tvaru, mikropitting, zdrsnění povrchu, borcení, sváření a opotřebení povrchové vrstvy, a rovněž je nelze použít za přítomnosti vibrací, kdy může dojít k nepředvídatelným defektům profilu. Vzorce pro pevnost v ohybu lze aplikovat na praskliny v zaoblení paty zubů, avšak ne na praskliny na pracovních površích zubového profilu, defekty věnců ozubených kol nebo defekty materiálu mezi ozubením a nábojem. Tato mezinárodní norma není použitelná pro ozubení s povrchovou úpravou kováním nebo slinováním a pro kola s nedostatečnou stykovou plochou. Tato mezinárodní norma poskytuje metodu, s jejíž pomocí lze srovnávat různé konstrukční typy ozubených kol. Není určena k zabezpečení provozu montovaných soustav hnacích soukolí. Není určena k použití pro všeobecné inženýrské aplikace. Naopak je určena zkušeným konstruktérům ozubených systémů schopným volby rozumných hodnot faktorů ve vzorcích této mezinárodní normy na základě znalosti podobných konstrukčních typů a znalým důsledků diskutovaných členů.