Cena s DPH / bez DPH
Hlavní stránka>ČSN EN IEC 60300-3-14 ed. 2 - Management spolehlivosti - Část 3-14: Pokyn k použití - Podporovatelnost a podpora
Vydáno: 01.06.2025
ČSN EN IEC 60300-3-14 ed. 2 - Management spolehlivosti - Část 3-14: Pokyn k použití - Podporovatelnost a podpora

ČSN EN IEC 60300-3-14 ed. 2

Management spolehlivosti - Část 3-14: Pokyn k použití - Podporovatelnost a podpora

Formát
Dostupnost
Cena a měna
Česky Tisk
Skladem
495 Kč
S účinností od 2027-09-13 se nahrazuje ČSN EN 60300-3-14 (01 0690) z března 2005, která do uvedeného data platí souběžně s touto normou.
Označení normy:ČSN EN IEC 60300-3-14 ed. 2
Třídící znak:010690
Počet stran:52
Vydáno:01.06.2025
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:521498
Popis

ČSN EN IEC 60300-3-14 ed. 2

Pro zajištění požadované pohotovosti objektu je nezbytné, aby měl objekt nezbytnou podporovatelnost, tj. schopnost být podporován tak, aby byla zachována jeho požadovaná pohotovost se stanoveným profilem provozu a danými logistickými a údržbářskými zdroji. Stejně důležité je zajistit jeho podporu, tj. poskytování zdrojů, které umožňují, aby pokračoval ve své funkci tak, jak je požadováno. V této části normy IEC 60300 je uveden návod, jak identifikovat a aplikovat vhodné techniky analýzy a zajištění podporovatelnosti a podpory objektu. Tato norma obsahuje osvědčené postupy, opatření vhodná pro požadavky na podporovatelnost a podporu a způsob jejich hodnocení. Obsahuje také vztah k dalším atributům spolehlivosti spolu s prvky efektivního programu podporovatelnosti a podpory. Podpora je hlavním přispěvatelem k celkovým nákladům na to, aby objekt fungoval hladce po celou dobu své doby života pro daný životní profil. Současným trendem je prodlužovat dobu života objektu zajištěním pohotovosti náhradních dílů a dalších podpůrných zdrojů po delší dobu. Objekt, který je snadno podporovatelný, lépe odolává nepříznivý událostem a lépe se z nich zotavuje. Takový objekt je odolnější a méně závislý na lidech a systémech, které mohou být zasaženy vážnými nepříznivými událostmi a situacemi. Efektivní program podporovatelnosti a podpory zajišťuje, že zákazník bude mít zvýšenou důvěru v organizaci podpory s nižšími náklady na životní cyklus, se zlepšenou pohotovostí a menším počtem úprav kvůli nedostatkům podporovatelnosti. To zase povede ke zvýšení důvěry zákazníků k objektu, což přispěje ke zlepšení prodeje současných, jakož i budoucích objektů od stejné společnosti.