Cena s DPH / bez DPH
>ČSN P ISO/TS 14837-34 - Vibrace - Hluk a vibrace šířené podložím, vyvolané kolejovými systémy - Část 34: Charakterizace nepravidelnosti pojížděných ploch s ohledem na buzení vibrací
Vydáno: 01.12.2025
ČSN P ISO/TS 14837-34 - Vibrace - Hluk a vibrace šířené podložím, vyvolané kolejovými systémy - Část 34: Charakterizace nepravidelnosti pojížděných ploch s ohledem na buzení vibrací

ČSN P ISO/TS 14837-34

Vibrace - Hluk a vibrace šířené podložím, vyvolané kolejovými systémy - Část 34: Charakterizace nepravidelnosti pojížděných ploch s ohledem na buzení vibrací

Formát
Dostupnost
Cena a měna
Česky Tisk
Skladem
211 Kč
Označení normy:ČSN P ISO/TS 14837-34
Třídící znak:011407
Počet stran:16
Vydáno:01.12.2025
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:522738
Popis

ČSN P ISO/TS 14837-34

Tento dokument stanovuje metody měření a analyzování nepravidelností v pojížděných plochách k použití při predikci a posouzení hluku a vibrací šířených podložím, pocházejících z kolejových systémů. Tento dokument: a) definuje data, která mohou být popsána jako drsnost kolejnice nebo kola a která lze použít ke kvantifikování zdrojového členu při generování dynamických sil, které mohou vést k vibracím šířeným podložím od kolejových vozidel, b) uvádí návod ohledně typů zařízení, která lze použít k měření drsnosti, jako je změna výšky povrchu kolejnice nebo parametru kola ve směru jízdy, c) uvádí návod ohledně metod, které mohou být použity k získání odhadu spektra vlnové délky drsnosti ze záznamů měření pořízených na hlavě kolejnice v podélném směru nebo po obvodu kola, a d) uvádí návod ohledně prezentace spektra drsnosti, reprezentujícího stav kolejnice v podélném směru nebo kola, týkající se schopnosti drsnosti generovat vibrace. Tento dokument: e) neuvádí návod ohledně charakterizace lokálních geometrických znaků (např. výhybky, výhybkové konstrukce, šikmé trhliny pojížděné plochy kolejnice, příležitostné kolejnicové styky a lokální geometrické vady pojížděné plochy). Je pravděpodobné, že tyto znaky produkují dynamické síly, které nejsou lineární s jejich amplitudou z důvodu změny geometrie na styku kolo-kolejnice. Proto nejsou tyto znaky charakterizovány metodami analýzy definovanými v tomto dokumentu. V příloze A jsou uvedeny další informace týkající se charakterizace lokálních geometrických znaků, f) neuvádí návod ohledně specifikace nebo zkoušení zařízení pro měření drsnosti, které je možné použít. V příloze B je uveden přehled měřicího zařízení, g) neuvádí návod ohledně měření nebo analýzy kvality koleje pro jakýkoliv jiný účel než pro posouzení vibrací šířených podložím, h) neuvádí žádný příklad spekter drsnosti určených k reprezentování typické drsnosti. Hladiny drsnosti kolísají výrazně mezi místy na koleji a jakékoliv příklady použité v tomto dokumentu nebyly vybrány na jakémkoliv jiném základu než podle jejich užitečnosti pro demonstrování zásad analýzy, i) nepropaguje žádný příslušný výrobek, model nebo výrobce měřicího zařízení, a j) nedoporučuje nebo nepropaguje software pro implementaci postupu analýzy.