Cena s DPH / bez DPH
Hlavní stránka>ČSN EN 14043 - Výšková požární technika - Automobilové žebříky se současnými pohyby - Požadavky na bezpečnost a provedení a zkušební metody
Sponsored link
Vydáno: 01.10.2014
ČSN EN 14043 - Výšková požární technika - Automobilové žebříky se současnými pohyby - Požadavky na bezpečnost a provedení a zkušební metody

ČSN EN 14043

Výšková požární technika - Automobilové žebříky se současnými pohyby - Požadavky na bezpečnost a provedení a zkušební metody

Formát
Dostupnost
Cena a měna
Česky Tisk
Skladem
650 Kč
Označení normy:ČSN EN 14043
Třídící znak:389331
Počet stran:80
Vydáno:01.10.2014
Harmonizace:Norma je harmonizována
Katalogové číslo:96022
Popis

ČSN EN 14043

(38 9331) 1.1 - Tato evropská norma specifikuje požadavky na bezpečnost a provedení a zkušební metody, které se týkají automobilových žebříků se současnými pohyby tříd 18, 24, 30 a 30 až 56, jak je definováno v 3.13, ovládaných hasiči a určených k hašení požáru a k záchraně osob. POZNÁMKA - Tato evropská norma je určena k použití spolu s EN 1846-1, EN 846-2 a EN 1846-3. Automobilové žebříky se skládají z podvozku, karosérie a výsuvné žebříkové sady s pohonem ve formě žebříku se záchranným košem nebo bez záchranného koše. Automobilové žebříky, na které se vztahuje tato evropská norma, mají podvozek s vlastním pohonem, jehož motor dodává energii požadovanou pro provoz žebříku a umožňuje současné provádění veškerých pracovních pohybů, bez omezování úhlu při pohybu natáčení. 1.2 - Tato evropská norma se zabývá technicko bezpečnostními požadavky k minimalizaci nebezpečí uvedených v kapitole 4, která mohou nastat při uvádění do provozu, při používání, při pravidelných kontrolách a údržbě automobilových žebříků, pokud jsou prováděny podle specifikací výrobce nebo jeho zplnomocněného zástupce. 1.3 - Tato evropská norma se zabývá používáním automobilových žebříků v rozsahu okolní teploty od -15 °C do 35 °C a při rychlosti větru na žebříkové sadě 12,5 m/s. Pro použití mimo tento rozsah mohou být nezbytná doplňující opatření. Speciální konstrukční provedení pro použití ve zvláštních klimatických podmínkách mají být dohodnuta mezi výrobcem a odběratelem. Případné dodatečné požadavky jsou mimo předmět této normy. 1.4 - Tato evropská norma se nezabývá návrhem standardního automobilového podvozku s ohledem na nebezpečí vyplývající z používání nebo v důsledku používání jako silničního vozidla. 1.5 - Tato evropská norma neplatí pro automobilové žebříky se současnými pohyby, které byly vyrobeny před datem vydání této evropské normy organizací CEN.