Cena s DPH / bez DPH
Hlavní stránka>ČSN EN 17155 - Kapalné ropné výrobky - Stanovení indikovaného cetanového čísla (ICN) ve středních destilátech - Metoda kalibrace primárními referenčními palivy s použitím spalovací komory s konstantním objemem
Sponsored link
Vydáno: 01.02.2019
ČSN EN 17155 - Kapalné ropné výrobky - Stanovení indikovaného cetanového čísla (ICN) ve středních destilátech - Metoda kalibrace primárními referenčními palivy s použitím spalovací komory s konstantním objemem

ČSN EN 17155

Kapalné ropné výrobky - Stanovení indikovaného cetanového čísla (ICN) ve středních destilátech - Metoda kalibrace primárními referenčními palivy s použitím spalovací komory s konstantním objemem

Formát
Dostupnost
Cena a měna
Anglicky Tisk
Skladem
315 Kč
Označení normy:ČSN EN 17155
Třídící znak:656191
Počet stran:28
Vydáno:01.02.2019
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:506144
Popis

ČSN EN 17155

This European Standard specifies a test method for the quantitative determination of the indicated cetane number (ICN) of middle distillate fuels and blending components, intended for use in compression ignition engines. The test method utilizes a constant volume combustion chamber with direct fuel injection into heated compressed air. Calibration of the apparatus using blends of primary reference materials over a scale of 0 to 100 enables fuel ignition delays, measured from the resulting pressure increase, to be used to determine and report ICN results. This European Standard is applicable to middle distillate fuels of both petroleum and non-petroleum origin, hydrocarbon oils, oil-sands based fuels, blending components, fatty acid methyl esters (FAME), blends of fuel containing biodiesel material, diesel fuel oils containing cetane number improver additives, low-sulfur diesel fuel oils, aviation turbine fuels and polyoxymethylene dimethyl ether (OME). However, users applying this standard especially to unconventional distillate fuels are warned that the relationship between cetane number and combustion behaviour in real engines is not yet fully understood. This European Standard covers the calibrated range of 35 ICN to 85 ICN. NOTE 1: The analyser can measure ICN outside the calibrated range, but precision has not been determined.