Cena s DPH / bez DPH
Hlavní stránka>ČSN EN ISO 12215-10 - Malá plavidla - Konstrukce trupu a rozměry - Část 10: Zatížení a upevnění takeláže na plachetnicích
Sponsored link
Vydáno: 01.12.2022
ČSN EN ISO 12215-10 - Malá plavidla - Konstrukce trupu a rozměry - Část 10: Zatížení a upevnění takeláže na plachetnicích

ČSN EN ISO 12215-10

Malá plavidla - Konstrukce trupu a rozměry - Část 10: Zatížení a upevnění takeláže na plachetnicích

Formát
Dostupnost
Cena a měna
Česky Tisk
Skladem
850 Kč
Označení normy:ČSN EN ISO 12215-10
Třídící znak:321160
Počet stran:90
Vydáno:01.12.2022
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:516110
Popis

ČSN EN ISO 12215-10

Tento dokument specifikuje metody pro určování: - návrhových zatížení a návrhových namáhání prvků takeláže; a - zatížení a rozměrů upevnění takeláže a stěžňových sloupků/sloupků; na monotrupých a multitrupých plachetnicích. V přílohách také uvádí "zavedené postupy" pro stanovení stěžňových sloupků/sloupků nebo úponových držáků. POZNÁMKA 1 - Je možné uplatnit jiné technické metody za předpokladu, že se použijí návrhová zatížení a návrhová napětí. Tento dokument je použitelný pro plavidla o délce trupu LH až do 24 m, ale lze jej aplikovat také pro plavidla o délce nákladové čáry až do 24 m. POZNÁMKA 2 - Délka nákladové čáry je definována v OMI "Mezinárodní úmluva o nákladových značkách 1966/2005", je menší než LH. Tato délka rovněž stanovuje 24 m jako spodní hranici v několika úmluvách IMO. Rozměry odvozené z tohoto dokumentu jsou primárně určeny pro použití pro rekreační plavidla, včetně charterových plavidel. Tento dokument neplatí pro závodní plavidla určená pouze pro profesionální závodění. Tento dokument bere v úvahu pouze zatížení vznikající při plavbě. Jakákoli zatížení, která mohou vyplývat z jiných situací, nejsou v tomto dokumentu uvažována. V celém tomto dokumentu, pokud není uvedeno jinak, jsou rozměry uvedeny v (m), plochy v (m2), hmotnosti v (kg), síly v (N), momenty v (Nm), napětí a modul pružnosti v N/mm2 (1 N/mm2 = 1 MPa). Pokud není uvedeno jinak, plavidlo je posuzováno ve stavu připraveno k použití s plným zatížením.