Cena s DPH / bez DPH
Hlavní stránka>ČSN EN ISO 14045 - Environmentální management - Posuzování eko-efektivity produktového systému - Zásady, požadavky a pokyny
Vydáno: 01.02.2013
ČSN EN ISO 14045 - Environmentální management - Posuzování eko-efektivity produktového systému - Zásady, požadavky a pokyny

ČSN EN ISO 14045

Environmentální management - Posuzování eko-efektivity produktového systému - Zásady, požadavky a pokyny

Formát
Dostupnost
Cena a měna
Česky Tisk
Skladem
495 Kč
Označení normy:ČSN EN ISO 14045
Třídící znak:010945
Počet stran:60
Vydáno:01.02.2013
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:92170
Popis

ČSN EN ISO 14045

Norma ČSN EN ISO 14045 se zabývá posuzováním eko-efektivity produktového systému a jeho využitím pro širokou škálu produktových systémů. Jedná se o nástroj kvantitativního managementu, který umožňuje studium environmentálních dopadů životního cyklu produktového systému současně s hodnotou produktového systému. V rámci posuzování eko-efektivity jsou environmentální dopady hodnoceny pomocí posuzování životního cyklu (LCA), jak je stanoveno v dalších mezinárodních normách (ISO 14040,14044). Posuzování eko-efektivity proto sdílí s LCA mnoho důležitých principů. Hodnota produktového systému představuje míru uspokojení potřeb zákazníka. Existuje mnoho způsobů jak posoudit hodnotu produktového systému. Produktový systém může zahrnovat různé hodnotové aspekty včetně funkčních, peněžních a estetických. Výsledky eko-efektivity se stanovují uvedením výsledků posuzování životního prostředí do souvislosti s výsledky posuzování hodnoty produktového systému. Porovnáním eko-efektivity dvou výrobků lze stanovit "faktor X", který ukazuje míru zlepšení produktu v rámci vývojové řady, nebo slouží k porovnání eko-efektivity dvou produktů plnících stejné funkce. Úlohou eko-efektivity i faktoru X je podpora a popularizace produktů, které pomáhají vytvářet udržitelnou společnost. Jejich cílem je podporovat snižování environmentální zátěže spojené s životním cyklem produktů, při trvalém uspokojování požadavků zákazníka.