Cena s DPH / bez DPH
Hlavní stránka>ČSN ETSI EN 301 842-5 V2.1.1 - Rádiová zařízení digitálního spoje VHF (VDL) letadlo-země v režimu 4 - Technické vlastnosti a metody měření zařízení umístěného na zemském povrchu - Část 5: Harmonizovaná norma pokrývající základní požadavky článku 3.2 Směrnice 2014/53/EU
Vydáno: 01.03.2017
ČSN ETSI EN 301 842-5 V2.1.1 - Rádiová zařízení digitálního spoje VHF (VDL) letadlo-země v režimu 4 - Technické vlastnosti a metody měření zařízení umístěného na zemském povrchu - Část 5: Harmonizovaná norma pokrývající základní požadavky článku 3.2 Směrnice 2014/53/EU

ČSN ETSI EN 301 842-5 V2.1.1

Rádiová zařízení digitálního spoje VHF (VDL) letadlo-země v režimu 4 - Technické vlastnosti a metody měření zařízení umístěného na zemském povrchu - Část 5: Harmonizovaná norma pokrývající základní požadavky článku 3.2 Směrnice 2014/53/EU

Formát
Dostupnost
Cena a měna
Anglicky Tisk
Skladem
315 Kč
Označení normy:ČSN ETSI EN 301 842-5 V2.1.1
Třídící znak:875110
Počet stran:24
Vydáno:01.03.2017
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:501390
Popis

ČSN ETSI EN 301 842-5 V2.1.1

The present document applies to Very High Frequency (VHF) Digital Link (VDL) Mode 4 ground-based radio transmitters and receivers for air ground communications operating in the VHF band, using Gaussian-filtered Frequency Shift Keying (GFSK) Modulation with 25 kHz channel spacing and capable of tuning to any of the 25 kHz channels from 112,000 MHz to 136,975 MHz as defined in ICAO VHF Digital Link (VDL) Standards and Recommended Practices (SARPs) [i.5]. Manufacturers should note that in future the tuning range for the ground transceivers may also cover any 25 kHz channel from 108,000 MHz to 111,975 MHz. The present document contains requirements to demonstrate that "... Radio equipment shall be so constructed that it both effectively uses and supports the efficient use of radio spectrum in order to avoid harmful interference" [i.2]. In addition to the present document, other ENs that specify technical requirements in respect of essential requirements under other parts of Article 3 of the Directive 2014/53/EU [i.2] as well as essential requirements under the Single European Sky Interoperability Regulation 552/2004 [i.10] and related implementing rules and/or essential requirements under the EASA basic regulation No 216/2008 [i.3] as amended by Regulation No 1108/2009 [i.4] may apply to equipment within the scope of the present document.